Programy wsparcia sprzedaży

Dlaczego działy sprzedaży są tymi, które stale potrzebują motywujących bodźców? Ponieważ to właśnie one są rozliczane z efektywności, a ich praca często wiąże się z dużą presją, stresem i wpływa na kondycję całej organizacji.

Programy wsparcia sprzedaży YesIndeed

Podnieś wyniki sprzedaży

Co zyskujesz z programem wsparcia sprzedaży?

  • wprowadzisz długotrwałą zmianę zachowań pracowników
  • pomożesz swojemu Zespołowi osiągać nowe, ambitne cele
  • oszczędzisz swój czas, dzięki automatyzacji procesów
  • zyskasz stały dostęp do raportów i analityki sprzedaży
  • zaczniesz dowozić lepsze wyniki dla swojej organizacji
Poznaj ofertę

Grywalizacja w sprzedaży to sposób nie tylko na śledzenie wyników firmy i realizacji celów, ale także na pójście o krok dalej i wpływanie na liczby, dzięki angażowaniu i motywowaniu handlowców. Nasze programy wsparcia sprzedaży, oparte na mechanizmach grywalizacji, kierujemy zarówno do wewnętrznych, jak i zewnętrznych sił sprzedaży. Jesteśmy w stanie dopasować narzędzia i motywatory do indywidualnych potrzeb Twojej grupy docelowej i zadbać o to, by program nie przestawał angażować poprzez wdrażanie nowych elementów stymulujących zaangażowanie. Dzięki temu, najdłużej trwający program, który prowadzimy, działa już od 13 lat – czyli od początków YesIndeed!

Grywalizacja celów biznesowych

Zgrywalizować możemy cele z różnych obszarów – zarówno jakościowe, jak i ilościowe. Jednak to motywowanie w sprzedaży jest zazwyczaj najwyższym priorytetem, ponieważ skutecznie zwiększa liczbę działań sprzedażowych, takich jak np. przeprowadzone rozmowy i wysłane e-maile, ale też np. ilość umówionych spotkań z Klientami czy zamkniętych transakcji.

W obszarze sprzedaży szczególnie ważne jest dopasowanie targetów stawianych przed handlowcami do ich doświadczenia i możliwości – dzięki temu wszyscy mają równe szanse na osiągnięcie celu i zdobycie nagrody, co prowadzi do podniesienia morale i motywacji w dziale handlowym.

W jaki sposób tworzymy zgrywalizowany program wsparcia sprzedaży motywujący określoną grupę pracowników? Działamy w oparciu o cztery proste kroki, które pozwalają nam na dostarczenie indywidualnego rozwiązania:

Jak tworzymy program
wsparcia sprzedaży?

Tworzenie programu wsparcia sprzedaży
Tworzenie programu wsparcia sprzedaży YesIndeed

Konkursy sprzedażowe

Konkursy sprzedażowe mogą być dodatkowym elementem programu wsparcia sprzedaży lub rodzajem aktywacji krótkoterminowej. Wymagają zazwyczaj od uczestników dużej aktywności w krótkim okresie, ale jednocześnie są czymś nowym, nieprzewidywalnym, przełamują codzienną rutynę i dlatego skutecznie przyciągają uwagę i angażują.

Konkursy mogą wzmacniać efekt długofalowej akcji, dając szansę na wygraną handlowcom, którzy lokują się w drugiej połowie tabeli ogólnych wyników sprzedaży, poprzez rywalizację na innych parametrach i celach. Są też ciekawym narzędziem do wykorzystania np. przy wprowadzeniu na rynek nowego produktu czy sprzedaży sezonowej.

Programy wsparcia sprzedaży przykład

Dla jednego z naszych Klientów, producenta napojów, przygotowaliśmy program wsparcia sprzedaży, który obok klasycznej realizacji celów sprzedażowych angażował zespoły do współpracy poprzez zgrywalizowaną zabawę w inwestowanie w produkcję napojów. Zespoły wcielały się w rolę producentów napojów, a ich zadaniem było zarobić jak najwięcej na inwestycjach w poszczególne kategorie napojów. Decyzje dotyczące swoich inwestycji, zespoły musiały opierać na raportach i analizach rynkowych wygenerowanych specjalnie na potrzeby programu. Wszystko, co wyprodukował dany zespół zostawało sprzedane, dlatego warto było wyprodukować jak najwięcej. W jaki sposób? Realizacja celów jednostkowych każdego z uczestników programu miała wpływ na wielkość produkcji. A więc, kapitał na inwestycję rósł, wraz ze stopniem realizacji celu danego zawodnika. Wszystkie cele w programie były zaprojektowane w taki sposób, aby nie kanibalizowały się, lecz zwiększały zaangażowanie – zarówno w sprzedaż produktu, jak i współpracę w ramach własnego zespołu. Ale nie tylko! Zespoły, próbując „wybadać” rynek musiały wchodzić w interakcje i rozmowy z członkami innych zespołów, aby dowiedzieć się w co inwestują inni. O co w tej rywalizacji grali nasi uczestnicy? Zespoły, które po zakończonym etapie programu zgromadziły najwięcej środków, otrzymywały nagrodę w postaci budżetu integracyjnego.

Przykład programu wsparcia sprzedaży

Programy wsparcia sprzedaży a programy motywacyjne i programy lojalnościowe

Czym różnią się programy wsparcia sprzedaży od motywacyjnych i lojalnościowych? Programy motywacyjne to szersza kategoria. Motywować możemy bowiem nie w tylko w sprzedaży, ale także edukacji pracowników, budowaniu społeczności, ale także obszarach CSR. Programy motywacyjne mają za zadanie usprawniać różne procesy w firmie. Programy lojalnościowe są natomiast skierowane do Klientów i partnerów biznesowych. Choć w pewien sposób działają jak narzędzia wsparcia sprzedaży i jedną z korzyści, które przynoszą, jest zwiększanie zysków, ich głównym celem jest lojalizacja Klientów, budowanie zaufania i przywiązanie ich do marki.

Kontakt

Napisz do nas

Osiągaj ambitne targety z programem wsparcia sprzedaży skrojonym na miarę

Wypełnij formularz