Grywalizacja

Grywalizacja (ang. gamification) to dodawanie mechaniki znanej nam z gier do aspektów życia i obszarów, które pozornie nie mają wiele wspólnego z grami. Jej celem jest jednak nie sama zabawa i przyjemnie spędzony czas, ale także zwiększenie motywacji i poziomu zaangażowania użytkowników oraz doprowadzenie do zmiany zachowań i osiągnięcia określonych celów.

Czym jest grywalizacja?

Wszyscy kochamy gry, organizujemy wieczory planszówek z przyjaciółmi, rywalizujemy przed konsolą lub układamy szlaczki z kolorowych cukierków na ekranach naszych smartfonów. Gry nas ekscytują, angażują swoją fabułą, pobudzają ambicję, gdy nie możemy przejść do następnego poziomu… Wciągają do swojego świata i nierzadko – nie chcą z niego wypuścić. Potwierdzają to statystyki – gracze stanowią ponad jedną trzecią światowej populacji [1], a osoby poniżej 40 roku życia spędzają na graniu średnio 7 godzin tygodniowo. [2] Kluczem grywalizacji jest dodanie elementu dobrej zabawy do aktywności, które wcześniej były dla nas nudne i nie sprawiały nam frajdy. Jeden z czołowych światowych ekspertów grywalizacji Gabe Zichermann twierdzi, że gamifikacja polega na zrozumieniu, że jeśli można sprawić, by coś było bardziej zabawne dzięki elementom znanym z gier, jesteśmy w stanie skłonić ludzi do robienia rzeczy, których w innym przypadku nie chcieliby się podejmować. [3]
Grywalizacja w biznesie

Mechanizmy z gier przeniesione do programów motywacyjnych

Grywalizacja angażuje poprzez wykorzystanie elementów znanych z gier, takich jak np. zbieranie punktów, rankingi, pasek postępu, kolekcjonowanie, wyzwania czasowe, poziomy trudności, nagrody czy zadania grupowe. Te mechanizmy sprawiają, że czujemy, że mamy nad czymś kontrolę, że to od nas zależy czy będziemy wyżej w rankingu i zdobędziemy nagrodę. Włącza się w nas instynkt rywalizacji, uwalnia się dopamina, pojawiają się emocje i chęć zaangażowania w fabułę gry.

Te wszystkie emocje i zaangażowanie, towarzyszące grze, możemy przekuć w realizację celów biznesowych. W jaki sposób? Projektując program motywacyjny, wykorzystujący takie elementy gier i fabułę, które razem skutecznie zaangażują naszą grupę docelową do realizacji określonych zadań i celów.

Mechanizmy z gier wykorzystywane
w programach motywacyjnych

Wykorzystanie grywalizacji w programach motywacyjnych
Wykorzystanie mechaniki grywalizacji w programach motywacyjnych

Korzyści gamifikacji w biznesie: motywowanie, angażowanie i efektywna realizacja celów

Projektowanie zachowań użytkowników

Dzięki grywalizacji możemy projektować zachowania użytkowników i sprawić, że czynności wykonywane niechętnie i nieregularnie, wchodzą w nawyk pracowników, a do tego pozwalają im się rozwijać, edukować i integrować. Korzystając z gamifikacji w programach motywacyjnych najczęściej stawiamy przed użytkownikami cele, do których osiągnięcia prowadzi konkretna droga, np. integracja z resztą Zespołu, by wykonać zadanie grupowe. W ten sposób skłaniamy użytkownika do realizacji celu współpracy i budowania więzi z innymi pracownikami.

Budowanie zaangażowania i motywowanie

Odpowiednio dobrany zestaw mechanizmów z gier, fabuły oraz systemu nagród sprawia, że uczestnicy grywalizacji angażują się w wykonywanie powierzonych zadań i cały czas czują się zmotywowani do osiągania lepszych wyników.

Jednym z mechanizmów psychologicznych, które wykorzystuje grywalizacja są regularne i spójne pozytywne informacje zwrotne, budujące motywację użytkowników. [4]

W jaki sposób grywalizacja potęguje zaangażowanie?

Pracownik wykonuje zadanie i otrzymuje nagrodę

1

Pracownik wykonuje zadanie, za które otrzymuje nagrodę.

Nagroda uwalnia hormony szczęścia

2

Nagroda uwalnia hormony szczęścia, m.in. dopaminę.

Pracownik czuje się zmotywowany

3

Pracownik czuje się zmotywowany, by ponownie wziąć udział w wyzwaniu.

Pracownik po raz kolejny czuje się doceniony

4

Pracownik po raz kolejny czuje się doceniony za wykonane zadanie.

Cykl zadań i nagród sprawia, że pracownik czuje się zmotywowany

5

Ten cykl zadań i nagród sprawia, że pracownik czuje się stale zmotywowany.

Grywalizacja zwiększa zaangażowanie

Utrzymanie uwagi

Atrakcyjna forma programów motywacyjnych opartych na grywalizacji, czyli przede wszystkim ich wciągająca fabuła i element zabawy z nutą rywalizacji, sprawiają, że jesteśmy w stanie na dłużej i bardziej skutecznie utrzymywać uwagę użytkowników. Sprawdza się to przede wszystkim w obszarze edukacji. Zdobywanie wiedzy o nowych produktach w formie podróży dookoła świata, podczas której zbieramy pieczątki do wirtualnego paszportu zdecydowanie skuteczniej angażuje niż wertowanie kilkudziesięciu stron nudnej prezentacji.

Śledzenie postępów i realizacji zadań

Możliwość śledzenia postępów nie tylko motywuje pracowników do realizacji zadań, ale jest przede wszystkim namiastką potencjału analitycznego, który tkwi w programach grywalizacyjnych. Zbierane dane dotyczące sprzedaży mogą wspierać np. w prognozowaniu targetów sprzedażowych czy zakupowych na kolejne lata, a informacje o osiągnięciach i zaangażowaniu pracowników pomóc managerom i specjalistom HR w podejmowaniu decyzji o awansach pracowników.

Budowanie społeczności i nauka pracy zespołowej

Grywalizacja jest także skutecznym narzędziem do budowania relacji oraz integrowania zespołów. Dzięki angażującym wyzwaniom, które wymagają współpracy z innymi pracownikami lub zespołami w firmie, użytkownicy uczą się pracy zespołowej. Może to wpływać na lepszą komunikację w całej firmie oraz zrozumienie obowiązków innych pracowników oraz usprawniać przepływ informacji.

Poprawa efektywności i skuteczna realizacja KPI

Wszystkie powyższe korzyści zmierzają jednak do jednego – poprawy efektywności w realizacji firmowych KPI i osiąganiu założonych celów. Wysoki poziom motywacji, zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej wpływają na wyniki, które osiąga pracownik jako jednostka, a docelowo na wyniki całej organizacji.

Kontakt

Napisz do nas

Buduj zaangażowanie, motywuj i realizuj cele dzięki wykorzystaniu grywalizacji w biznesie.

Wypełnij formularz

Czy grywalizacja działa?

Grywalizacja jest skuteczna, o ile zostanie odpowiednio wdrożona i dopasowana do grupy docelowej. Do grywalizacji nie możemy nikogo zmusić, działa tylko wtedy, kiedy wiąże się z pozytywnymi emocjami. Jednak, gdy funkcjonuje w odpowiedni sposób, może przynieść naprawdę duże korzyści Twojej firmie. Jakie? Gamifikacja może zwiększyć produktywność firmy o 50%, a zaangażowanie pracowników o 60%. Co więcej, przy wdrożonej grywalizacji, aż 72% pracowników jest bardziej zmotywowanych do cięższej pracy, a 71% z nich podkreśla, że gamifikacja prowadzi do zwiększenia poziomu energii. [5] Grywalizacja jest też szczególnie skuteczna przy wprowadzaniu na rynek pracowników urodzonych w środowisku cyfrowym. Młodsze pokolenia mają inne wzorce motywacji i zachowań. Wymagają zestawu technik, które lepiej dopasują ich styl uczenia się i rozwoju umiejętności do celów biznesowych. [6] Według ResearchGate, aż 86% młodych kandydatów do pracy uważa, że gamifikacja jest przyjemna w miejscu pracy. [5] Stres buduje negatywne środowisko pracy, a wydajność pracowników wzrasta, gdy czują się oni bardziej zrelaksowani i szczęśliwi. Zastosowanie grywalizacji może więc skutecznie poprawić wyniki pracowników. W badaniu TalentLMS “2019 Gamification at Work Survey” ponad 4/5 pracowników stwierdziło, że gamifikacja czyni ich szczęśliwszymi i bardziej produktywnymi w pracy. [7] W innym badaniu aż 66% pracowników stwierdziło natomiast, że grywalizacja zmniejszyła bezpośrednio ich poziom stresu. [5]

Grywalizacja oczami
pracowników – badania

Dzięki grywalizacji

72% pracowników jest bardziej zmotywowanych do pracy

72% pracowników jest bardziej zmotywowanych do cięższej pracy

71% pracowników posiada wyższy poziom energii

71% pracowników odczuwa wyższy poziom energii

80% pracowników jest bardziej szczęśliwych i produktywnych w pracy

80% pracowników czuje się bardziej szczęśliwymi i produktywnymi w pracy

66% pracowników zauważyło u siebie mniejszy poziom stresu

66% pracowników zauważyło u siebie mniejszy poziom stresu

W jakich obszarach można wykorzystać grywalizację? Edukacja, marketing, sprzedaż

Skuteczność grywalizacji i jej zdolność angażowania przez zabawę bardzo często wykorzystywana jest przez twórców aplikacji edukacyjnych i programów lojalnościowych. Z pewnością, spotkaliście się z aplikacjami do nauki języków obcych, w których jesteście nagradzani za systematyczność, a wiedza przekazywana jest w formie mini gier takich jak memory, a sprawdzana poprzez quizy. Kojarzycie także aplikacje wspierające zdrowy tryb życia, które nagradzają punktami za kolejną wypitą szklankę wody i pokazują postęp w realizacji celów ćwiczeniowych. Dołączyliście pewnie do niejednego zgrywalizowanego programu lojalnościowego swojego ulubionego marketu, dzięki któremu otrzymujecie dedykowane zniżki na zakupy i zbieracie punkty, by otrzymać za darmo swój ulubiony produkt.

Grywalizacja w biznesie ma również mnóstwo zastosowań, od edukacji na poziomie onboardingu lub bieżącej wiedzy o firmie i jej produktach, przez akcje marketingowe, realizację celów sprzedażowych, aż po aktywizację pracowników w obszarze CRS. Oto kilka najważniejszych obszarów, w których możemy wykorzystać grywalizację [5]:

Zgrywalizować można… wszystko!
Grywalizację wykorzystuje się najczęściej w obszarach:

Grywalizację wykorzystuje się najczęściej w edukacji, sprzedaży, marketingu, HR, zdrowiu, CSR
Grywalizacja wykorzystywana jest w edukacji, sprzedaży, marketingu, HR, zdrowiu, CSR

Szkolenie i Edukacja

Granie w gry jest jednym z najbardziej naturalnych sposobów uczenia się przez ludzi, a według eLearning, elementy edukacyjne stosowane w grywalizacji, takie jak interaktywne wizualizacje i infografiki, mogą pomóc nam zapamiętać do trzech razy więcej informacji niż w innym przypadku. [8] Dlatego elementy grywalizacji są często wdrażane do programów onboardingowych oraz motywacyjnych, wspierających bieżący rozwój pracowników. Dzięki przyswajaniu wiedzy poprzez edukacyjne tutoriale poprawia się retencja i czas spędzony na nauce oraz same wyniki.

Edukacja poprzez grywalizację jest wykorzystywana teraz praktycznie wszędzie – niezależnie od tego, czy uczymy się gry na instrumencie lub nowego języka w domowym zaciszu, czy uczęszczamy na zajęcia do stacjonarnej szkoły – w każdym miejscu możemy spotkać się z wykorzystaniem elementów gier po to, byśmy angażowali w naukę jak najwięcej zmysłów i emocji, a dzięki temu uczyli się bardziej efektywnie.

Sprzedaż

Grywalizacja w programach wsparcia sprzedaży może wzmocnić rywalizację wśród sprzedawców oraz skutecznie motywować ich do osiągania lepszych wyników dobrze dopasowanym systemem nagród. Sprzedawcy mogą na bieżąco śledzić informacje o tym, jak plasują się w rankingu i jak blisko są osiągnięcia celu lub zapewnienia sobie premii, co jest dla nich dodatkowym sposobem na pobudzenie zmysłu rywalizacji. Co więcej, motywowanie w sprzedaży może realizować także cel zacieśniania współpracy między członkami zespołu oraz uczyć pracy zespołowej.

Marketing

Grywalizacja w marketingu może przybierać różne formy, np. programu lojalnościowego lub czasowo dostępnej aplikacji, która pojawia się z okazji launchu nowego produktu. W programach lojalnościowych najczęściej wykorzystuje się element nagrody, zbierania punktów lub przechodzenia na kolejne poziomy, ale tak naprawdę ograniczeniem jest tutaj tylko wyobraźnia. Możemy np. wykorzystać trend rozszerzonej rzeczywistości i zaproponować użytkownikom poszukiwanie skarbów na wirtualnej mapie, kiedy są w naszym sklepie lub zaangażować ich w wyzwania wiedzy dotyczące naszych produktów, które mogą rzucać innym użytkownikom programu. Chcąc zaprezentować użytkownikom nowy produkt zdecydowanie ciekawszym pomysłem od klasycznej kampanii telewizyjnej czy social mediowej będzie stworzenie platformy, na której mogą zagrać w fabularną grę opowiadającą historię powstania naszego nowego produktu.

Zarządzanie zasobami ludzkimi (HR)

Gamifikacja może wspierać zadania HR już od momentu rekrutacji. Na tym etapie może zachęcać do polecania pracowników i utrzymywać ich zaangażowanie w proces zatrudnienia od złożenia aplikacji do ostatecznej rozmowy kwalifikacyjnej. Dodanie elementu grywalizacji do szkolenia wstępnego może zmniejszyć rotację pracowników i budować ich zaangażowanie. Platforma grywalizacyjna może posiadać także efektywny system prowadzenia i śledzenia ocen wydajności pracowników, wspierając managerów i HR w decyzjach dotyczących np. rozwoju stanowisk lub awansów. Ciekawym elementem może być też budowanie społeczności i nauka pracy zespołowej – na platformie pracownicy mogą wyrażać sobie wzajemne uznanie za miły gest lub osiągnięcia zawodowe.

Zdrowie

Grywalizacja może nam pomóc wypracować zdrowe nawyki i śledzić postęp w realizacji celów – mierzyć ilość kroków, przypominać o tym byśmy wypijali odpowiednią ilość wody, śledzić postępy w budowie wymarzonej sylwetki itd. Bieżący podgląd postępów oraz nagradzanie za osiągnięcie celów, motywuje do zdrowego stylu życia. Coraz bardziej popularne stają się też aplikacje dbające o nasze zdrowie psychiczne, które uczą nas technik oddechowych niwelujących stres lub medytacji, wykorzystujące elementy grywalizacji takie jak osiągnięcia za systematyczność, odznaki lub odblokowywanie kolejnych materiałów za przepracowanie odpowiedniej ilości lekcji.

CSR

Grywalizację możemy wykorzystać także w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. W jaki sposób? Dbając np. o bezpieczną i ekologiczną jazdę pracowników samochodami służbowymi lub premiując docieranie do biura rowerem. W klasycznych programach motywacyjnych możemy też rozbudowywać sposoby wykorzystania zebranych punktów – zamiast wyboru vouchera z katalogu nagród, w ramach CRS możemy dać użytkownikom opcję przekazania określonej ilości środków na wybrany cel charytatywny.

Przykłady grywalizacji – case study

Grywalizacja w programie lojalnościowym B2C

Jednym z ciekawych przykładów programu lojalnościowego B2C jest Letnia Gra, którą tworzymy od 2018 roku dla użytkowników kart MultiSport. Jej celem jest motywowanie Polaków do aktywności fizycznej także w okresie wakacji, kiedy zdecydowanie mniej z nas ma ochotę na regularne wizyty na siłowni, ponieważ kuszą piękna pogoda, wieczory przy grillu i urlopowe wyjazdy. Aby podsycać motywację użytkowników do korzystania z wizyt w obiektach sportowych, zaprosiliśmy ich do udziału w letniej zabawie, w której zdobywali punkty za systematyczność w treningach, odkrywanie nieznanych dyscyplin, odwiedzanie nowych obiektów sportowych czy wygrane w quizach wiedzy. Rywalizacja, samodoskonalenie, interakcje z innymi uczestnikami angażowały do gry o najwyższe miejsca w rankingu i zdobywanie sportowych nagród. Dzięki grywalizacji w 2022 roku skłoniliśmy uczestników do wykonania aż 182 000 treningów, a dodatkowo zrobiliśmy coś dobrego – zdobyte punkty gracze mogli przekazać na cel charytatywny. W ten sposób 100 tys. zł zgromadzonych środków zostało przekazane na pomoc Ukrainie.

Grywalizacja w programie lojalnościowym B2C

Grywalizacja w programie lojalnościowym B2B

Programy lojalnościowe możemy kierować także do Klientów B2B. Tutaj, istotne jest dogłębne zrozumienie potrzeb danej grupy docelowej oraz podejście do uczestników programu jak do partnerów biznesowych. Jednym z przykładów tego typu realizacji jest program przygotowany przez YesIndeed dla Klienta z branży oponiarskiej. Trudna i rozproszona grupa docelowa jaką są pracownicy zakładów wulkanizacji, serwisów samochodowych, a także dealerów samochodowych została zaproszona do wzięcia udziału w programie, który miał na celu wsparcie ich w sprzedaży opon, przywiązując ich tym samym do marki Klienta oraz kreując ich na jej naturalnych ambasadorów. Program prowadzony jest już od 2014 roku i choć w tym czasie ewoluował, to niezmiennie cieszy się dużą popularnością. Z jednej strony, stanowi źródło wiedzy o produktach oraz bazę materiałów marketingowych, pozwalając tym samym na ich skuteczniejszą sprzedaż, a z drugiej jest miejscem, w którym uczestnicy mogą na bieżąco śledzić stopień realizacji swoich celów, a więc też rozwój swojej sprzedaży i walczyć o różnego rodzaju nagrody. Motywowani są dwutorowo – finansowo i nagrodami rzeczowymi, które nie są przypadkowe – są to m.in. narzędzia i odzież ochronna, które realnie przydają się w pracy i są dla nich wsparciem w rozwoju ich własnych biznesów.

Grywalizacja w programie wsparcia sprzedaży

Głównym celem programów wsparcia sprzedaży jest realizacja targetów i motywowanie do tego sił sprzedaży. W ramach programu realizowanego dla jednego z naszych Klientów z branży AGD udało nam się połączyć cele biznesowe z budowaniem społeczności oraz edukacją. Fabuła programu została oparta o afrykańską filozofię stawiającą w centrum człowieka jako część wspólnoty. W komunikacji podkreślaliśmy korzyści, które możemy czerpać z relacji międzyludzkich i solidarności, okazywania wzajemnego szacunku i uczciwości, a za samo budowanie zaufania oraz skutecznej współpracy w zespole odpowiadały m.in. pojedynki zespołowe, tablica z kudos (możliwość docenienia członków zespołu), czy dzielenie się dobrymi praktykami, z których zwycięskie wybierali współpracownicy.

Motywatorami do realizacji celów sprzedażowych, oprócz pojedynków indywidualnych oraz rankingu liderów, były także atrakcyjne nagrody, m.in. do wyboru z kafeterii. Aż 93% uczestników grywalizacji stwierdziła, że dostępne nagrody były atrakcyjne, a 86% z nich z chęcią angażowało się w pojedynki zespołowe i indywidualne. Uczestnicy wskazywali także, że wiedza o produktach, którą zdobywali dzięki programowi i utrwalali biorąc udział w quizach wiedzy, pomagała im efektywniej sprzedawać produkty. W jednej z edycji programu uczestnicy mieli także możliwość zaplanowania własnej sprzedaży – sami stawiali przed sobą cele sprzedażowe, za których realizację mogli otrzymać nagrody.

Grywalizacja w programie wsparcia sprzedaży
Grywalizacja w programie wsparcia sprzedaży Yesindeed
Serwis wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu poprawienia jego dostępności, personalizacji, czy aby zbierać dane dotyczące ruchu na stronie. Każdy może sam decydować o tym czy dopuszcza pliki cookies, ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę. Zobacz więcej
Ustawienia
OK
Polityka prywatności i plików cookies
Polityka Prywatności
Cookie name Active

WSTĘP:

Niniejsza polityka jest skierowana do użytkowników strony internetowej https://www.yesindeed.pl/ oraz https://www.yesondeed.pl/ i opisuje w jaki sposób YesIndeed spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (00-032) przy ul. Przeskok 2, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000696077, NIP: 9512446100, REGON: 368339288, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, (dalej jako „YesIndeed”) zapewnia ochronę Danych Osobowych użytkowników zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej „RODO”) oraz w jaki sposób YesIndeed działając w charakterze Administratora danych zbiera i wykorzystuje Dane osobowe użytkowników korzystających z tych witryn. Ochrona danych osobowych jest w YesIndeed traktowana szczególnie poważnie. Niniejsza polityka prywatności określa podstawy prawne przetwarzania oraz sposoby zbierania i wykorzystywania danych osobowych a także przedstawia informacje na temat praw osób fizycznych. Wykorzystujemy podane dane osobowe w celach określonych w niniejszym dokumencie lub w innym celu każdorazowo wskazanym w momencie ich przekazania YesIndeed. Dane osobowe oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. YesIndeed przetwarza dane osobowe w różnych celach, przy czym w zależności od celu, zastosowanie mogą mieć różne sposoby zbierania, podstawy prawne przetwarzania, wykorzystywania, ujawniania oraz okresy przechowywania. W przypadku zbierania i wykorzystywania danych osobowych, pragniemy zachować przejrzystość w zakresie podstawy i sposobu przetwarzania danych osobowych.

DEFINICJE:

„YesIndeed”, „Administrator” YesIndeed spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (00-032) przy ul. Przeskok 2, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000696077, NIP: 9512446100, REGON: 368339288, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, Osoba, Której Dane Dotyczą osoba fizyczna, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość danej osoby fizycznej. Dane Osobowe oznacza wszelkie informacje związane z Osobą, Której Dane Dotyczą no. Imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, adres IP. Podmiot Przetwarzający Dane Osobowe podmiot, który przetwarza Dane Osobowe w imieniu Administratora Przetwarzanie oznacza każdą operację na Danych Osobowych, w sposób zautomatyzowany lub inny, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie. Przekazywanie Danych oznacza przekazywanie Danych Osobowych przez dany podmiot innemu podmiotowi. Przekazywanie może odbywać się za pomocą korespondencji, kopii, przekazania lub ujawnienia Danych Osobowych za pośrednictwem sieci, w tym poprzez zdalny dostęp do bazy danych lub przekazanie z jednego nośnika na inny nośnik, niezależnie od rodzaju nośnika (np. z dysku twardego komputera do serwera). Użytkownik osoba odwiedzająca strony internetowej https:/ www.yesindeed.pl/

ZASADY OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:

YesIndeed wdrożyło odpowiednie środki techniczne i organizacyjne mające na celu skuteczne stosowanie zasad ochrony danych, które pozwalają na zapewnienie zgodności z RODO oraz obronę praw i wolności Osób, Których Dane Dotyczą od momentu ich pozyskania aż do usunięcia. YesIndeed zbiera i przetwarza Dane Osobowe w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach. Zgromadzone Dane Osobowe nie są dalej przetwarzane w sposób niezgodny z takimi celami. Dane Osobowe przetwarzane są zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla Osoby, Której Dane Dotyczą.

ZBIERANIE I WYKORZYSTYWANIE DANYCH OSOBOWYCH UŻYTKOWNIKÓW:

Użytkownicy mogą udostępniać nam swoje Dane Osobowe odwiedzając nasze strony internetowe. Administrator gromadzi lub może gromadzić Dane Osobowe Użytkowników, gdy korzystają oni z naszych stron internetowych, w tym w szczególności informacje dotyczące ruchu w serwisie, informacje o lokalizacji, dane dzienników logowania, treści ankiet i formularzy kontaktowych oraz inne informacje komunikacyjne i zasoby, z których Użytkownicy korzystają. Wykorzystamy te dane, aby Państwa kolejna wizyta na naszej stronie internetowej była łatwiejsza i przyjemniejsza. W oparciu o lokalizację, z której Państwo korzystają ze strony internetowej, będziemy też mogli zasugerować użyteczną treść.

CELE ORAZ PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH UŻYTKOWNIKÓW:

Dane Osobowe Użytkowników będą zbierane i Przetwarzane przez Administratora w następujących celach:
  1. Zawarcie i wykonanie umowy, w tym w szczególności umowy świadczenia usług, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
  2. Wykonywanie przez Administratora obowiązków wynikających z przepisów prawa, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
  3. W celu identyfikacji nadawcy oraz obsługi jego zapytania przesłanego przez udostępniony formularz – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy o świadczenie usługi (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO).
  4. W celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), polegający na prowadzeniu statystyk zapytań zgłaszanych przez Użytkowników za pośrednictwem Serwisu w celu doskonalenia jego funkcjonalności.
  5. Realizacja celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. W szczególności jest to możliwość udzielania odpowiedzi na korespondencję, dochodzenia i obrony przed roszczeniami oraz marketingu bezpośredniego usług Administratora.
  6. Promocja i marketing Administratora, jego usług oraz produktów za zgodą Użytkownika na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
YesIndeed zapewni, że Przetwarzanie odbywać się będzie zgodnie z obowiązującymi zasadami ochrony danych (w tym obowiązkiem uzyskania zgody, jeżeli jest to wymagane).

WYMÓG PODANIA DANYCH OSOBOWYCH

Podanie wszystkich Danych Osobowych jest dobrowolne, jednak podanie takich danych, jak imię, nazwisko, adres e-mail lub telefon jest konieczne do zawarcia umowy, wykonania usługi lub obsługi kierowanych do nas zapytań lub skarg.

ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH UŻYTKOWNIKÓW:

Państwa Dane Osobowe mogą zostać przekazane następującym podmiotom: podmiotom świadczącym usługi hostingu i utrzymania naszych serwisów internetowych i aplikacji, podmiotom świadczącym usługi teleinformatyczne i usługi w zakresie wsparcia i bezpieczeństwa IT, podmiotom świadczącym usługi przechowywania i niszczenia nośników danych, podmiotom świadczącym usługi związane z obsługą naszych klientów i innych interesantów (np. kurierom), doradcom prawnym i podmiotom prowadzącym audyty. Twoje dane mogą zostać przekazane także organom publicznym w przypadkach przewidzianych przez prawo.

JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY DANE OSOBOWE UŻYTKOWNIKÓW:

Dane Osobowe Użytkowników są przechowywane z uwagi na działalność prowadzoną przez YesIndedd, nie dłużej niż to konieczne do realizacji celów, dla których zostały zebrane. YesIndeed przechowuje Dane Osobowe Użytkowników zgodnie z okresami przechowywania danych wymaganymi przez obowiązujące przepisy prawa, a w szczególności: − w przypadku, gdy Użytkownicy kontaktują się z nami z zapytaniem/wnioskiem, przechowujemy ich Dane Osobowe przez czas niezbędny do Przetworzenia ich zapytania/wniosku; przechowujemy Dane Osobowe Użytkowników wykorzystywane w celach marketingu bezpośredniego do chwili rezygnacji Użytkownika z tych usług (wycofania zgody).

W JAKI SPOSÓB ZABEZPIECZAMY DANE OSOBOWE UŻYTKOWNIKÓW:

YesIndeed wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, by zapewnić poziom bezpieczeństwa Danym Osobowym stosowny do zagrożenia praw i swobód Użytkowników, a w szczególności w celu zapewnienia Danym Osobowym Użytkowników ochrony przed przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem lub przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem lub dostępem do nich. Zapewnienia tego samego poziomu ochrony wymagamy umownie od usługodawców YesIndeed, którzy przetwarzają Dane Osobowe Użytkowników, działających jako Przetwarzający Dane Osobowe w imieniu YesIndeed.

PLIKI COOKIE:

Plik cookie jest to niewielki plik tekstowy, który strony internetowe umieszczają w urządzeniu końcowym Użytkownika serwisu (np. komputerze lub urządzeniu przenośnym odwiedzającego). Pliki cookies są powszechnie stosowane w celu prowadzenia i udoskonalania funkcjonowania stron internetowych, zapewnienia spersonalizowanej obsługi, a także dostarczenia właścicielom stron internetowych różnych informacji. Przy okazji wizyty Użytkownika na naszej stronie internetowej YesIndeed stosuje się cookies, Informacje dotyczące cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach naszych serwisów internetowych. Pliki cookies (tzw. “ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika serwisu internetowego yesindeed.pl oraz www.wannabuy.pl. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  1. dostosowanie zawartości stron serwisu internetowego do preferencji Użytkownika oraz optymalizacja korzystania ze stron internetowych (najczęściej pliki cookies pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb),
  2. tworzenie statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
  3. utrzymanie sesji Użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki czemu Użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
  4. dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych dostosowanych do ich zainteresowań.
W ramach serwisu internetowego yesindeed.pl oraz www.wannabuy.pl możemy stosować następujące rodzaje plików cookies:
  1. “niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu,
  2. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu,
  3. pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu,
  4. “funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające “zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.,
  5. “reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
W przypadku, gdy nie zgadzasz się na umieszczanie na swoim urządzeniu plików cookies może zablokować ich umieszczenie odpowiednio konfigurując swoja przeglądarkę internetową. Informacje jak to zrobić znajdziesz w plikach pomocy swojej przeglądarki internetowej. Niestety w przypadku zablokowania plików cookies pochodzących z yesindeed.pl oraz www.wannabuy.pl nie możemy zagwarantować jego poprawnego działania. Jeżeli zgadzasz się na umieszczanie na swoim urządzeniu plików cookies, ale po zakończeniu odwiedzin naszej strony chciałbyś je skasować, możesz to zrobić bez ryzyka a informację o tym jak, to zrobić znajdziesz w plikach pomocy swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji o plikach cookies znajdziecie na stronie wszystkoociasteczkach.pl.

PRAWA UŻYTKOWNIKÓW DO OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:

Na mocy obowiązujących przepisów prawa Użytkownik ma:
  1. Prawo do dostępu do oraz uzyskania kopii danych osobowych: Macie Państwo prawo uzyskać informacje, czy przetwarzamy Państwa dane osobowe. Jeśli tak, możecie otrzymać dostęp do kopii posiadanych przez nas danych osobowych oraz informacji na temat sposobu ich przetwarzania. W niektórych przypadkach możecie zażądać otrzymania od nas elektronicznej kopii danych.
  2. Prawo do poprawy danych osobowych: Jeżeli jesteście Państwo w stanie udowodnić, że posiadane przez nas dane osobowe są nieprawidłowe, możecie poprosić o ich aktualizację lub wprowadzenie poprawek.
  3. Prawo do bycia zapomnianym / usunięcia danych: W określonych okolicznościach macie Państwo prawo do usunięcia danych. Możecie zwrócić się z takim wnioskiem w dowolnym momencie, a my ocenimy, czy prośba zostanie uwzględniona, uwzględniając przepisy i obowiązki prawne związane z przetwarzaniem tych danych. Jeśli uznamy, że prośba o usunięcie danych osobowych jest uzasadniona, usuniemy je bez zbędnej zwłoki.
  4. Prawo do ograniczenia lub sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych: W pewnych okolicznościach macie Państwo prawo do ograniczenia przetwarzania Państwa danych osobowych, do sprzeciwu wobec ich przetwarzania z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją oraz prawo do przenoszenia danych osobowych.
Aby skorzystać ze swoich praw, Użytkownik powinien przesłać swoje żądanie do YesIndeed na adres wskazany w danych kontaktowych. Abyśmy mogli odpowiedzieć na wniosek Użytkownika, należy przekazać nam następujące niezbędne dane identyfikacyjne: imię i nazwisko, adres e-mail lub adres pocztowy, a także wszelkie inne informacje niezbędne w celu potwierdzenia tożsamości Użytkownika. W zakresie, w jakim Nasze przetwarzanie Państwa danych osobowych wynika z udzielonej zgody, przysługuje Państwu także prawo cofnięcia tej zgody w dowolnym czasie. Cofnięcie zgody nie będzie miało wpływu na legalność działań związanych z przetwarzaniem danych osobowych podjętych w okresie jej trwania, to jest przed przez otrzymaniem informacji o cofnięciu zgody. Ponadto przysługuje Państwu prawo do złożenia skargi na nasze przetwarzanie danych osobowych możesz wnieść skargę do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w szczególności w państwie UE Twojego zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI I PROFILOWANIE Informujemy, że nie dokonujemy zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym w oparciu o profilowanie.

ZMIANY W NASZEJ POLITYCE:

Niniejsze zasady mogą być okresowo aktualizowane poprzez zamieszczenie w naszej witrynie ich nowej wersji. Należy od czasu do czasu sprawdzać tę stronę, aby upewnić się, że rozumiesz wszelkie zmiany w tych zasadach. Możemy powiadomić Cię o zmianach w niniejszej polityce za pośrednictwem poczty elektronicznej lub prywatnego systemu przesyłania wiadomości na naszej stronie internetowej.

ZAPYTANIA/DANE KONTAKTOWE:

W przypadku jakichkolwiek pytań lub uwag dotyczących naszej Polityki prywatności lub sposobu, w jaki zbieramy lub wykorzystujemy Dane Osobowe Użytkowników, a także w kwestiach dotyczących skorzystania z przysługujących Użytkownikowi praw związanych z jego Danymi Osobowymi, uprzejmie prosimy o kontakt pod następującym adresem: kontakt@yesindeed.pl
Zapisz
Cookies settings