Programy motywacyjne

Twoja firma zmaga się z problemem utrzymania zaangażowania wśród pracowników? A może brakuje Ci efektywnego narzędzia do zmniejszenia retencji i bieżącego edukowania Zespołu? Skutecznym wsparciem w tych obszarach mogą być programy motywacyjne.

Programy motywacyjne YesIndeed

Motywuj pracowników

Co zyskujesz z programem motywacyjnym?

  • poprawę wydajności i zaangażowania pracowników
  • zwiększenie satysfakcji z pracy
  • zmniejszenie rotacji i kosztów rekrutacji
  • budowanie wizerunku dobrego pracodawcy i zwiększanie atrakcyjności firmy na rynku pracy
  • wzrost kreatywności i inicjatywy wśród pracowników
Poznaj ofertę

To narzędzie dostosowane do Twoich celów biznesowych i potrzeb Twojej grupy docelowej – najczęściej pracowników, klientów lub partnerów zewnętrznych. Obudowane w ciekawą fabułę z elementami mechanizmów znanych z gier, takich jak np. paski postępu, rankingi czy odznaki, wspiera w realizacji wyznaczonych zadań i celów.

Co ważne, program motywacyjny może skutecznie angażować pracowników różnego szczebla dzięki dopasowaniu rodzaju konta do ich potrzeb. Zadania, rankingi, widoczne raporty i statystyki mogą być przypisane do konkretnych stanowisk, np. quizy wiedzy i pojedynki dotyczące informacji produktowych będą aktywnością dla sprzedawców, a rozbudowane analizy i statystyki wyników udostępnione zostaną w przejrzystej formie managerom.

Na czym skupia się dobry program motywacyjny dla pracowników?

Dobry program motywacyjny koncentruje się przede wszystkim na potrzebach danej grupy docelowej i jest do niej dopasowany. Dzięki grywalizacji możemy ubrać go w odpowiednio dobraną fabułę, która będzie skutecznie angażowała pracowników do aktywnego uczestnictwa w programie.

Konieczne są także jasne zasady określone w regulaminie, aby każdy użytkownik programu rozumiał jakie korzyści daje mu uczestnictwo. Motywatorem najczęściej są nagrody, które przyznawane są na podstawie rankingu punktowego użytkowników lub za wykonanie zadań specjalnych. One także powinny być dobrane do potrzeb naszych użytkowników i budzić w nich emocje.

Każda aktywność w pewnym momencie może się nam znudzić, dlatego cechą dobrego programu motywacyjnego jest elastyczność. Możliwość wprowadzania zmian, dodawania nowych modułów, zbierania feedbacku od użytkowników i podążania za ich potrzebami, pozwala na to, by program ewoluował zgodnie z rozwojem organizacji i funkcjonował skutecznie przez wiele lat.

Skuteczny program
motywacyjny

Skuteczny program motywacyjny
Skuteczny program motywacyjny YesIndeed

Nagrody w programach motywacyjnych – korzyści dla uczestników

Istotnym elementem każdego programu motywacyjnego są nagrody. To one powodują, że angażujemy się w realizację zadania i po osiągnięciu celu czujemy jeszcze większą satysfakcję. Najbardziej skuteczne są nagrody nie czysto finansowe, czyli takie, które nie wpływają na konto w postaci przelewu i nie kojarzą się nam z klasycznym wynagrodzeniem za pracę. Dlatego w naszych realizacjach najczęściej stosujemy Katalog Nagród, czyli wirtualny sklep, w którym zarobione w programie punkty uczestnicy mogą wymienić na dowolne nagrody z wielu kategorii. Najczęściej są to vouchery i karty podarunkowe do sklepów, restauracji, kina itd.

Ciekawym przykładem nagród są te związane z udogodnieniami w pracy, możemy oferować np. dzień wolny od pracy, darmowy lunch lub dodatkowe akcesoria biurowe. Warto także pomyśleć o nagrodach w postaci szkoleń i kursów, które tematyką wykraczają poza codzienne obowiązki pracownika.

W jakich obszarach możesz motywować swój Zespół jako pracodawca?

Zaangażowanie pracowników możemy budować w różnych obszarach – wszystko zależy od celów, które chcemy osiągnąć. Zaletą tworzonych przez nas programów motywacyjnych jest przede wszystkim elastyczność. Z powodzeniem możemy łączyć różne cele, np. budowania społeczności z edukacją i skutecznie angażować uczestników.

Cztery najpopularniejsze obszary, w których
budujemy zaangażowanie pracowników:

Budowanie społeczności w pracy

Budowanie społeczności

Społeczność w programach motywacyjnych budujemy dzięki angażowaniu pracowników we wspólne aktywności i zadania, które wymagają współpracy, by osiągnąć zadane cele. Ciekawym motywatorem są np. nagrody dla zespołów, takie jak budżet na integrację. Ważnym czynnikiem są tutaj także wzajemne interakcje i wyrażanie uznania. Tworzymy specjalne miejsce – tak zwany „wall”, na którym można docenić swoich współpracowników dzięki kudos.

Osiąganie celów firmowych – niesprzedażowych

Osiąganie celów firmowych – niekoniecznie sprzedażowych

Programy motywacyjne to nie tylko realizacja targetów sprzedażowych – dzięki wdrożeniu do nich elementów grywalizacji udaje nam się transformować zachowania pracowników w dowolnym obszarze. Może to być pomocne np. podczas wdrażania dużych zmian strukturalnych w organizacji lub w przypadku połączenia dwóch firm.

Edukacja i rozwój

Edukacja / rozwój

Budowanie zaangażowania w obszarze edukacji usprawnia procesy związane z przekazywaniem wiedzy wśród pracowników, ale także wpływa na ich rozwój. Elementy edukacyjne stosowane w grywalizacji, takie jak interaktywne wizualizacje i infografiki, mogą pomóc zapamiętać do trzech razy więcej informacji niż w innym przypadku.

CRS, ekologia, akcje charytatywne

CRS / ekologia / akcje charytatywne

Jeśli Twoja firma angażuje się w działania CSR, program motywacyjny może wspierać pracowników także w tym obszarze. Realizowaliśmy już m.in. programy nagradzające kierowców samochodów służbowych za ekologiczną jazdę, ale możliwości mamy dużo więcej. Możemy zachęcać do wyboru ekologicznych środków transportu w drodze do pracy lub dać uczestnikom możliwość wymiany punktów zdobytych w programie motywacyjnym na wsparcie akcji charytatywnych.

Czym są programy motywacyjne dla pracowników – przykład

Ciekawym przykładem wdrożenia programu motywacyjnego z portfolio YesIndeed jest połączenie dwóch firm z branży finansowej. Motywowaliśmy tutaj zespoły do integracji poprzez koncentrowanie ich na wspólnym celu. Każdy z zespołów otrzymywał określoną listę zadań, których stopień realizacji mógł obserwować na bieżąco na wizualizacji stadionu. Procent realizacji oznaczał, w jakim stopniu danym drużynom udało się dowieźć projektowe kamienie milowe.

Program motywacyjny przykład

Ciekawym elementem programu był kalendarz wydarzeń, w których mogli brać udział nasi uczestnicy. Wspólne treningi, spotkania ze sportowcami, tematyczne dni z przekąskami i gadżetami, aż w końcu piknik dla wszystkich pracowników i dzień relokacji do wspólnego biura pełen atrakcji, który zwieńczył cały program.

Do działania zachęcaliśmy pracowników nie tylko poprzez ciekawe aktywności, ale także rankingi zespołów i rankingi personalne. Ciekawym rozwiązaniem była „złota piłka”, czyli dodatkowe punkty, które nasi „zawodnicy” mogli przekazać innym, doceniając ich szczególną pomoc i dobrą współpracę, co dodatkowo budowało więzi między nimi.

Nagrody również miały zachęcać zespoły do spędzania czasu w biurze i uprzyjemnić proces połączenia dwóch firm. Oprócz gadżetów, masaży i ciekawych eventów, najlepsi z najlepszych mogli wygrać vouchery do wykorzystania na zespołowe aktywności, np. wspólną kolację czy udział w wydarzeniu sportowym, a nagrodą główną była wycieczka na mecz Champions League.

Kontakt

Napisz do nas

Angażuj pracowników z programem motywacyjnym skrojonym na miarę

Wypełnij formularz